Hoofdmenu
  Porsche Centrum Gelderland
Contact
Porsche Centrum Gelderland

Ressenerbroek 2

6666 MR Heteren

T +31 (0)26 356 0 911

F +31 (0)26 356 0 900
info@porschecentrumgelderland.nl

 

Openingstijden

ma t/m vrij
7.30 - 18.00 uur

zaterdag
9.00 - 17.00 uur

zondag
gesloten

 





 

Modellen
Hoofdmenu

Porsche Digital introduceert online tool voor carwrapping.

'Second Skin'.

18 juni 2019 - Porsche Digital introduceert ‘Second Skin’, een online tool waarmee je speciale folies voor je auto kunt ontwerpen én laten maken. Met deze service richt Porsche Digital zich niet alleen op Porsche-eigenaren, maar ook op autobezitters die een ander merk rijden.

Naast klassieke livery’s uit de autosport, kunnen met een enkele druk op de knop ook ontwerpen worden gerealiseerd die geïnspireerd zijn door mode en kunst. Daarnaast zijn originele lakkleuren te selecteren, maar ook lakkleuren die niet door Porsche zijn gebruikt. Het platform werkt bij de online configurator samen met gerenommeerde kunstenaars, ontwerpstudio's, folie-bedrijven en fabrikanten van vinyl-inkten.

"Omdat carwrapping een zeer gefragmenteerde markt is, heeft ‘Second Skin’ een one-stop-shop ontwikkeld die kwaliteit en een holistische aanpak garandeert,” zegt Simon Weiss, projectmanager bij Porsche Digital. Het ontwerp- en bestelproces wordt volledig uitgevoerd door ‘Second Skin’. De klant selecteert zijn autotype, kiest zelfstandig of met hulp de gewenste folie, ontvangt vrijblijvend een voorstel en kan de bestelling daarna direct online plaatsen.

Porsche 911 RSR rijdt Le Mans met ‘Second Skin’-folie

Hoe spectaculair carwrapping eruit kan zien, is te zien tijdens de 24 uur van Le Mans die op zaterdag en zondag 15 en 16 juni werd gereden. Tijdens de endurance-klassieker op het iconische Circuit de la Sarthe reed het Porsche klantenteam Project-1 in een Porsche 911 RSR met een ontwerp van de kunstenaar Richard Phillips. De uit New York afkomstige pop-art kunstenaar combineerde drie van zijn meest beroemde werken om een uniek werk te creëren dat in samenwerking met ‘Second Skin’ is gerealiseerd.

"Met het project in Le Mans tonen we wat er met ‘Second Skin’ allemaal mogelijk is en dat de mogelijkheden haast onbegrensd zijn. De grootste uitdaging was om een 3D-beeld over te brengen op een voertuig. We zijn erg tevreden met het resultaat, omdat het kleureffect uniek is,” zegt Florian Rothfuss, hoofd Digital Business Units bij Porsche Digital.

De Porsche-service is niet exclusief voor Porsche-bezitters

Het ‘Second Skin’-aanbod is vanaf juli beschikbaar via www.secondskin.design. Reserveren is nu al mogelijk. De klant kan de online configurator gebruiken om alle huidige Porsche-modellen te wrappen, maar ook folies voor voertuigen van andere automerken zijn verkrijgbaar. De prijs voor het wrappen van een auto start bij ongeveer 4.000 euro.