PDK | |
---|---|
Vermogen (PK) | 540 PK |
Vermogen (kW) | 397 kW |
Maximaal vermogen | 6.400 t/min |
Acceleratie 0 - 100 km/h | 3,0 s |
Topsnelheid | 320 km/h |
Verbruik/emissie* Gemiddeld in l/100 km | 9,1 l/100 km |
CO2-emissie in g/km | 212 g/km |
Prijs | Vanaf € 218.200,00 (consumentenadviesprijs) |
Een groot overwicht ontstaat niet door grote woorden. Soms is één blik voldoende. Bij de 911 Turbo was dit het geval op de Autosalon van Parijs in 1974: met zijn ...
Een groot overwicht ontstaat niet door grote woorden. Soms is één blik voldoende. Bij de 911 Turbo was dit het geval op de Autosalon van Parijs in 1974: met zijn indrukwekkende verschijning en vermogen stal hij meteen de show.
In tijden van oliecrises en terughoudendheid in de automobielindustrie hield Porsche vast aan een duidelijke lijn. Onvoorwaardelijk en consequent. Met één van de eerste seriesportwagens met uitlaatgasturbo. De wereld hield zijn adem in. En doet dat sindsdien bij elke nieuwe 911 Turbo.
Ook bij de huidige 911 Turbo zijn onze ingenieurs erin geslaagd om vast te houden aan een consequente ontwikkelingslijn – en de 911 Turbo tegelijkertijd opnieuw uit te vinden.
Het resultaat: een design dat net als 40 jaar geleden uniek is. Details die net zo nauwkeurig als krachtig zijn vormgegeven. Een performance die je met een ´S´ op de achterzijde naar een nog hoger plan kunt brengen. En richtingwijzende technologieën als Connect Plus, waarmee de 911 Turbo ook in digitaal opzicht nieuwe wegen inslaat.
Kortom, een sportwagen. Zo maar een sportwagen? Nee, voor ons nog steeds dé sportwagen. De perfecte belichaming van ons merk en zijn filosofie. Adembenemende prestaties gekoppeld aan slimme efficiency.
Wederom is de 911 Turbo geen doel op zich. Maar een idee dat vooral één aspect behelst: duurzaamheid. Want behalve naar een groot prestatievermogen kijken we ook naar de toekomst.
De 911 Turbo is altijd al een auto geweest waar je stil van wordt. Die je hart sneller doet kloppen. Zonder dikdoenerij. Zonder zich op de voorgrond te plaatsen.
Er valt niet aan te tornen: velen kunnen een gooi naar de troon doen, maar er kan er maar één op plaats nemen.
Ons gaat het er altijd al om, trends niet zo maar te volgen, maar ze zelf te zetten. Mensen niet alleen rationeel, maar ook emotioneel te raken. Het gewone ...
Ons gaat het er altijd al om, trends niet zo maar te volgen, maar ze zelf te zetten. Mensen niet alleen rationeel, maar ook emotioneel te raken. Het gewone tegenover het buitengewone te stellen. En het vluchtige tegenover het blijvende. Dat is onze manier. De Porsche manier.
Bij de 911 Turbo is dat bijvoorbeeld te zien bij het front met de zwarte airblades en de in de luchtinlaten geïntegreerde frontunits. De krachtige vormgeving onderstreept de dynamiek van het voertuig. Led-koplampen met dagrijverlichting die uit 4 led-spots per koplampunit bestaat, zijn standaard op alle modellen. Net als de bijzonder lichte gesmede wielen in filigraan design.
Aan de achterzijde is het achterkleprooster met zijn verticale lamellen een echte blikvanger. Net als de driedimensionale achterlichten, de in de luchtuitstroomopeningen geïntegreerde reflectoren en de krachtig vormgegeven dubbele eindpijpen.
In zijn totaliteit oogt de 911 Turbo exact en doelgericht. Uiteraard ook als Cabriolet met zijn lichte en toch uiterst stabiele stoffen kap met steunelementen van magnesium.
Van binnen net zo dynamisch als van buiten: bijvoorbeeld door het GT-sportstuurwiel. Dit is afgeleid van de supersportwagen 918 Spyder en beschikt over ...
Van binnen net zo dynamisch als van buiten: bijvoorbeeld door het GT-sportstuurwiel. Dit is afgeleid van de supersportwagen 918 Spyder en beschikt over schakelpaddles voor ergonomisch schakelen, een rijmodus-schakelaar voor 4 rijmodi en naar keuze over multifunctietoetsen en -wieltjes. Kortom, autosport-emotie binnen handbereik.
De 911 Turbo modellen: Porsche in zijn zuiverste vorm. Dat is onze richting. Onze stijlrichting. Ons gezicht laten zien. Een sportief gezicht. Een onmiskenbaar gezicht. En hem die zweem van eeuwigheid meegegeven.
Verbruik/emissie* 911 modellen: Stadsverkeer in l/100 km 19,7-9,9; Buitenwegen in l/100 km 9,0-6,0; Gemiddeld in l/100 km 12,9-7,4; CO2-emissie in g/km 291-169. ...
Verbruik/emissie* 911 modellen: Stadsverkeer in l/100 km 19,7-9,9; Buitenwegen in l/100 km 9,0-6,0; Gemiddeld in l/100 km 12,9-7,4; CO2-emissie in g/km 291-169.
Het indrukwekkende vermogen van de nieuwe 911 Turbo is al bij de eerste blik duidelijk. Verantwoordelijk hiervoor is de achterin geplaatste 3,8-liter bi-turbo boxermotor. De cijfers: 397 kW (540 pk). Maximaal koppel: 710 Nm. Hiermee sprint de 911 Turbo met Launch Control in 3,0 seconden van 0 naar 100 km/h. Topsnelheid: 320 km/h.
De Porsche Doppelkupplung (PDK) en de permanente 4-wielaandrijving Porsche Traction Management (PTM) brengen het vermogen intelligent over naar alle 4 de wielen. En zorgen voor een hoge mate van dynamiek en temperament.
Dankzij Porsche Active Aerodynamics (PAA) zijn een maximale neerwaartse druk bij hoge snelheden en een lage luchtweerstand ten gunste van een lager verbruik bij lagere snelheden geen onverenigbare tegenstellingen meer.
De 20 inch 911 Turbo wielen staan garant voor topprestaties. Net als de achterasbesturing, het Porsche Active Suspension Management (PASM) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) met elektronisch geregeld achteras-sperdifferentieel.
Met het Sport Chrono Pakket inclusief rijmodus-schakelaar op het stuurwiel, overboost- functie en dynamische motorsteunen kunnen de motor, de PDK, het onderstel en de achterasbesturing nog sportiever worden ingesteld.
Ook het interieur straalt sportiviteit uit: doordacht vormgegeven met een duidelijke en eenvoudige bediening. Veel comfort bieden de lederuitrusting, de volledig elektrisch verstelbare sportstoelen, het Porsche Communication Management (PCM) met Connect Plus en het BOSE® Surround Sound System. Dit laatste vult de kenmerkende Porsche sound aan met een indrukwekkende geluidsbeleving.
Hoewel de omvangrijke standaarduitrusting nauwelijks nog iets te wensen overlaat, biedt Porsche de mogelijkheid om uw 911 Turbo helemaal aan te passen aan uw persoonlijke smaak en wensen.
Verbruik/emissie* 911 modellen: Stadsverkeer in l/100 km 19,7-9,9; Buitenwegen in l/100 km 9,0-6,0; Gemiddeld in l/100 km 12,9-7,4; CO2-emissie in g/km 291-169. ...
Verbruik/emissie* 911 modellen: Stadsverkeer in l/100 km 19,7-9,9; Buitenwegen in l/100 km 9,0-6,0; Gemiddeld in l/100 km 12,9-7,4; CO2-emissie in g/km 291-169.
Veel vermogen behoeft een sterke basis. Bij de 911 Turbo modellen is dat de achterin geplaatste 3,8-liter 6-cilinder biturbomotor. De voor de 911 kenmerkende boxermotor garandeert een uitstekende massabalans en goede loopeigenschappen met weinig vibraties. De lage positie van de motor achterin zorgt voor een laag zwaartepunt. Twee uitlaatgasturbo’s met variabele turbinegeometrie (VTG) zorgen voor een dynamische respons, een hoog koppel en indrukwekkende prestaties.
De motor is leverbaar in 2 vermogensvarianten: in de 911 Turbo en in de 911 Turbo Cabriolet levert deze 397 kW (540 pk). De 911 Turbo S modellen beschikken door de toepassing van grotere turbo’s in combinatie met een speciale motorelektronica over 427 kW (580 pk).
Het hoge vermogen is vooral opmerkelijk in vergelijking met de waarden voor het brandstofverbruik en de CO2-emissie. Deze zijn namelijk relatief laag. Hiervoor verantwoordelijk zijn technologieën die efficiënt omspringen met de brandstof. Behalve de directe benzine-inspuiting (DFI) en VarioCam Plus, een systeem voor het variabel verstellen van de inlaatnokkenassen en de kleplichting van de inlaatkleppen, behoren hiertoe ook maatregelen zoals de automatische start-stopfunctie of het ‘zeilen’.
Een andere belangrijke factor: het voor zijn hoge vermogen verhoudingsgewijs lage gewicht van de motor zorgt voor meer souplesse en een lager verbruik.
De motor heeft een lichtmetalen constructie. De dry-sump-smering is in de motor geïntegreerd. Er wordt gebruikgemaakt van gesmede drijfstangen en gesmede aluminium zuigers die in cilinders van een legering uit aluminium en silicium bewegen.
Al deze factoren samen zorgen voor het rijgevoel van de 911 Turbo. Voor een buitengewone trekkracht bij een verbazingwekkend laag verbruik. En voor bijzonder veel vermogen.
De favoriete onderwerpen van onze ingenieurs? Schakelsnelheid – maar ook schakelcomfort. Bij de PDK tot een meesterlijke perfectie verenigd. Uw voordeel: schakelen ...
De favoriete onderwerpen van onze ingenieurs? Schakelsnelheid – maar ook schakelcomfort. Bij de PDK tot een meesterlijke perfectie verenigd. Uw voordeel: schakelen binnen milliseconden en zonder onderbreking van de trekkracht. Bij een tegelijkertijd bijzonder hoog schakelcomfort.
De PDK beschikt over 7 versnellingen. De versnellingen 1 tot en met 6 hebben een sportief karakter – de topsnelheid wordt in de 6e versnelling bereikt. De 7e versnelling is een overdrive en verlaagt het toerental voor nog lagere verbruikscijfers.
De PDK is samengesteld uit twee deeltransmissies die in één behuizing zijn ondergebracht. Terwijl de aandrijfkracht via de ene koppeling en deeltransmissie op de wielen wordt overgebracht, wordt in de andere deeltransmissie al de volgende versnelling gekozen. Tijdens het schakelen wordt één koppeling geopend terwijl de andere op hetzelfde moment wordt gesloten.
Afhankelijk van het gekozen schakelprofiel (normaal, SPORT of SPORT PLUS) varieert het schakelgedrag van comfortabel tot extreem sportief.
In bepaalde rijsituaties is het zogenaamde ‘zeilen’ mogelijk. Hierbij wordt de motor door het openen van de koppelingen van de aandrijflijn losgekoppeld en wordt ...
In bepaalde rijsituaties is het zogenaamde ‘zeilen’ mogelijk. Hierbij wordt de motor door het openen van de koppelingen van de aandrijflijn losgekoppeld en wordt een remwerking voorkomen. De auto benut zijn eigen bewegingsenergie optimaal en kan over een lange afstand rollen. Dat zorgt voor een duidelijk lager brandstofverbruik. Nog een brandstofbesparende factor: de standaard automatische start-stopfunctie.
Het standaard Porsche Traction Management (PTM) bestaat uit een permanente 4-wielaandrijving met elektronisch geregelde, kenveldgestuurde lamellenkoppeling. Deze ...
Het standaard Porsche Traction Management (PTM) bestaat uit een permanente 4-wielaandrijving met elektronisch geregelde, kenveldgestuurde lamellenkoppeling. Deze verdeelt de aandrijfkracht over de permanent aangedreven achteras en de vooras.
Als bijvoorbeeld bij het accelereren de achterwielen dreigen door te slippen, wordt meer aandrijfkracht naar voren geleid doordat de lamellenkoppeling ingrijpt. Daarnaast voorkomt de aandrijfslipregeling (ASR) het doorslippen van de wielen. Tijdens het rijden van bochten wordt steeds precies zo veel aandrijfkracht op de voorwielen overgebracht, dat de spoortrouwheid steeds optimaal blijft. Op die manier levert het PTM in combinatie met het Porsche Stability Management (PSM) in elke denkbare situatie de juiste krachtverdeling voor excellente tractie.
Standaard bij alle 911 Turbo modellen: PTV Plus. Dit systeem verbetert de rijdynamiek en -stabiliteit. Het werkt met een variabele koppelverdeling op de ...
Standaard bij alle 911 Turbo modellen: PTV Plus. Dit systeem verbetert de rijdynamiek en -stabiliteit. Het werkt met een variabele koppelverdeling op de achterwielen en een elektronisch geregeld sperdifferentieel op de achteras.
Het verbetert het stuurgedrag en de stuurprecisie. Bij hoge snelheden en bij het uitaccelereren in bochten zorgt het elektronisch geregelde achteras-sperdifferentieel met een volledig variabele koppelverdeling bovendien voor extra rijstabiliteit.
De voordelen voor u? Een bijzonder hoge dwarsdynamische stabiliteit van de auto en een uitstekende tractie. Een enorme souplesse bij elke snelheid – gekoppeld aan nauwkeurig instuurgedrag en evenwichtige reacties op lastwisselingen. Niet te vergeten: enorm veel plezier in bochten.
Adrenaline en kippenvel met één druk op de knop: het Sport Chrono Pakket. Hiermee is een nog sportievere afstelling van onderstel, motor en transmissie mogelijk. ...
Adrenaline en kippenvel met één druk op de knop: het Sport Chrono Pakket. Hiermee is een nog sportievere afstelling van onderstel, motor en transmissie mogelijk. Zodat u uzelf in sportief opzicht tot nieuwe hoogten kunt stuwen.
De van de 918 Spyder afgeleide rijmodus-schakelaar op het stuurwiel geeft het gevoel in een raceauto te zitten. Zonder de handen compleet van het stuurwiel te hoeven nemen, kunt u kiezen uit 4 instellingen: Normal, SPORT, SPORT PLUS en Individual, waarmee u het voertuig nog individueler op uw rijstijl kunt afstemmen.
Als de stand SPORT is ingeschakeld, wordt bijvoorbeeld bij maximaal accelereren de maximale vuldruk in het onderste en middelste toerengebied tijdelijk beperkt. Daardoor wordt het maximumkoppel tijdelijk met maximaal 50 Nm verhoogd. Bij de 911 Turbo modellen tot 710 Nm en bij de 911 Turbo S modellen tot 750 Nm.
In de stand SPORT PLUS reageert de motor nog directer en werkt de PDK nu met extreem korte schakeltijden en optimale schakelpunten voor een maximaal acceleratievermogen en voelbaar actieve schakelhandelingen. Het Porsche Active Suspension Management (PASM), de achterasbesturing en Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) zorgen ervoor dat schokdempers strakker worden afgesteld en het insturen in bochten directer verloopt. Met een beter wegcontact tot gevolg. Bovendien staan de front- en achterspoiler – onderdeel van Porsche Active Aerodynamics (PAA) – in de performancestand.
Launch Control zorgt voor de optimale startacceleratie voor een vliegende start.
Voor een optimale acceleratie onder het rijden zorgt de functie SPORT Response. Met de knop in het midden van de rijmodus-schakelaar worden de motor en de transmissie voorbereid op een zo snel mogelijke vermogensafgifte. Dat betekent: een maximale respons gedurende ongeveer 20 seconden – bijvoorbeeld om in te halen. Een grafische timer in het instrumentenpaneel laat zien hoe lang de functie nog beschikbaar is.
De Porsche Track Precision App maakt een gedetailleerde weergave, registratie en analyse van rijgegevens op de smartphone mogelijk. De app visualiseert bij het ...
De Porsche Track Precision App maakt een gedetailleerde weergave, registratie en analyse van rijgegevens op de smartphone mogelijk. De app visualiseert bij het rijden op het circuit de rijdynamiek. Naast de sector- en rondetijden worden ook afwijkingen ten opzichte van een ingestelde referentieronde getoond. Grafische analyses van de rijgegevens en een videoanalyse helpen de bestuurder om zijn rijvaardigheid te verbeteren. Het beheren en uitwisselen van opgeslagen gegevens, baan- en rijdersprofielen is direct via de smartphone mogelijk.
Het elektronisch geregelde systeem beperkt de voelbare bewegingen en trillingen van de hele aandrijflijn – vooral die van de motor – tot een minimum. En het ...
Het elektronisch geregelde systeem beperkt de voelbare bewegingen en trillingen van de hele aandrijflijn – vooral die van de motor – tot een minimum. En het combineert de voordelen van een harde motorophanging met die van een zachte ophanging. Kortom, het zorgt voor meer rijstabiliteit en meer rijcomfort.
Het onderstel van de 911 Turbo modellen zorgt ook bij hoge snelheden voor een veilige wegligging. De rijstabiliteit is enorm groot. Net als de souplesse in bochten. ...
Het onderstel van de 911 Turbo modellen zorgt ook bij hoge snelheden voor een veilige wegligging. De rijstabiliteit is enorm groot. Net als de souplesse in bochten. Hiervoor zorgen ook de grote 20 inch wielen. Nieuw is de dwarsdrager van aluminium op de achteras – voor nog minder gewicht.
De achterasbesturing verbetert zowel de performance als het praktische gebruiksgemak. Bij snelheden tot 50 km/h sturen de achterwielen ten opzichte van de ...
De achterasbesturing verbetert zowel de performance als het praktische gebruiksgemak.
Bij snelheden tot 50 km/h sturen de achterwielen ten opzichte van de voorwielen in tegengestelde richting. Dat zorgt voor een virtuele verkorting van de wielbasis. Zo wordt de draaicirkel kleiner, verloopt het insturen van bochten duidelijk dynamischer en wordt het inparkeren eenvoudiger.
Bij snelheden boven de 80 km/h stuurt het systeem de achterwielen in dezelfde richting als de voorwielen. Het resultaat: een virtuele verlenging van de wielbasis en meer rijstabiliteit, bijvoorbeeld bij het veranderen van rijstrook op de snelweg.
Tussen de 50 en 80 km/h vindt afhankelijk van de rijsituatie een continue overgang plaats tussen een tegengestelde stuurrichting en een parallelle stuurrichting.
Dankzij de stabiliserende eigenschappen waarover de achterasbesturing beschikt, kon de overbrenging van de besturing rond de middenstand directer worden gemaakt. Het voordeel: meer souplesse zonder aan stabiliteit te moeten inboeten bij hogere snelheden.
PASM is een elektronische verstelling van het schokdempersysteem. Afhankelijk van de ingestelde stand, de rijsituatie en de rij-ondergrond bepaalt het systeem uit ...
PASM is een elektronische verstelling van het schokdempersysteem. Afhankelijk van de ingestelde stand, de rijsituatie en de rij-ondergrond bepaalt het systeem uit beide karakteristieken automatisch de optimale demping. Het duiken en overhellen van de carrosserie wordt verminderd, het wegcontact van de afzonderlijke wielen neemt toe.
De onderstelregeling PDCC is standaard in de 911 Turbo S modellen. Deze vermindert op actieve wijze het overhellen van de auto in bochten. Bovendien slingert de ...
De onderstelregeling PDCC is standaard in de 911 Turbo S modellen. Deze vermindert op actieve wijze het overhellen van de auto in bochten. Bovendien slingert de auto minder op een hobbelig wegdek. Wat dat oplevert? Een verbeterde rijdynamiek en meer comfort op de weg – bij elke snelheid. Daarnaast een geoptimaliseerd instuurgedrag en evenwichtige reacties op lastwisselingen.
De 20 inch 911 Turbo wielen. Vanzelfsprekend zijn ze gesmeed waardoor ze lichter zijn en daardoor voor een lager onafgeveerd gewicht zorgen. Met gepolijst velghart. ...
Vanzelfsprekend zijn ze gesmeed waardoor ze lichter zijn en daardoor voor een lager onafgeveerd gewicht zorgen. Met gepolijst velghart.
De zwart gespoten en gepolijste aluminium wielen zijn gesmeed. Ze zijn bijzonder licht en zetten maatstaven op het gebied van rijcomfort en performance – en op het gebied van design. Met centrale wielmoer inclusief verchroomde wielnaafafdekkingen met gekleurd Porsche embleem – en diefstalbeveiliging.
Als meeruitvoering zijn de eendelige, gesmede lichtmetalen wielen met 5-spaaks Sport Classic design leverbaar. Het velghart is in GT-zilver metallic gespoten, de velgrand is gepolijst. Op de wielnaafafdekking prijkt het gekleurde Porsche embleem.
Standaard in alle modellen: het bandenspanningscontrolesysteem (RDK). Het systeem waarschuwt door een indicatie op het display van de boordcomputer bij een te lage bandenspanning en bij geleidelijk of plotseling optredend drukverlies.
Met het als meeruitvoering leverbare liftsysteem wordt de voorzijde van de auto ca. 40 mm verhoogd – tot een snelheid van ca. 35 km/h. Stoepranden, hellingen en ...
Met het als meeruitvoering leverbare liftsysteem wordt de voorzijde van de auto ca. 40 mm verhoogd – tot een snelheid van ca. 35 km/h. Stoepranden, hellingen en inritten van garages vormen zo geen probleem meer.
Alle 911 Turbo modellen beschikken over een actieve aerodynamica in de vorm van een meervoudig verstelbare front- en achterspoiler. Daarbij worden de frontspoiler – ...
Alle 911 Turbo modellen beschikken over een actieve aerodynamica in de vorm van een meervoudig verstelbare front- en achterspoiler. Daarbij worden de frontspoiler – die uit een flexibel, pneumatisch uitschuifbaar stuk elastomeer bestaat – en de achterspoiler in 3 standen synchroon uit- of ingeschoven.
In de eerste stand (‘Start’) zijn beide spoilers geheel ingeschoven. Dat vergroot het praktische gebruiksgemak, want de kans op schade door stoepranden, hobbels of verkeersdrempels wordt verminderd. De frontspoilerrand wordt goed beschermd
In de tweede stand (‘Speed’) zijn boven de 120 km/h de frontspoiler en de achterspoiler gedeeltelijk uitgeschoven. Dat zorgt voor veel rijstabiliteit en een lage luchtweerstand. Bovendien is het nu mogelijk om de auto op topsnelheid te rijden.
De derde stand is de ‘Performance’- modus. Deze wordt ingeschakeld met de spoilerknop of via de stand SPORT PLUS.
De frontspoiler en achterspoiler zijn nu volledig uitgeschoven. Op de achterspoilerrand wordt het logo ‘turbo’ of ‘turbo S’ zichtbaar. De achterspoiler staat in deze stand bovendien tot 15 graden steiler. De grote neerwaartse druk op de voor- en achteras is ideaal voor een hoge performance, op het circuit bijvoorbeeld. Bovendien biedt de grote neerwaartse druk voordelen tijdens het afremmen bij hoge snelheden.
Porsche Active Aerodynamics (PAA). Een systeem dat dagelijks gebruiksgemak, efficiency en performance op ideale wijze met elkaar combineert.
PSM is een automatisch regelsysteem voor de stabilisering in kritieke rijdynamische situaties. Bij accelereren op een ongelijkmatig wegdek zorgt PSM voor een ...
PSM is een automatisch regelsysteem voor de stabilisering in kritieke rijdynamische situaties. Bij accelereren op een ongelijkmatig wegdek zorgt PSM voor een duidelijke verbetering van de tractie door functies als ABD (automatisch remdifferentieel) en ASR (aandrijfslipregeling). Voor hoge rijstabiliteit en veiligheid, maar tegelijk ook voor uitzonderlijke souplesse.
Het PSM grijpt in de SPORT modus later in. Het inremmen voor een bocht verloopt met voelbaar meer souplesse: het PSM laat nu een zeer sportieve rijstijl tijdens inremmen en uitaccelereren toe. Nog meer souplesse biedt het uitgeschakelde PSM. Om uw veiligheid te garanderen, blijft het op de achtergrond steeds stand-by.
Elke unit van de led-koplampen bestaat uit 2 trapsgewijs geplaatste lampen. De dagrijverlichting in de vorm van 4 ledspots met rondom lopende lichtring is in de ...
Elke unit van de led-koplampen bestaat uit 2 trapsgewijs geplaatste lampen. De dagrijverlichting in de vorm van 4 ledspots met rondom lopende lichtring is in de koplampen geïntegreerd.
De werking: het op daglicht gelijkende led-licht is zeer helder en zorgt voor een uitstekende verlichting van het wegdek. Dankzij de gelijkmatige uitlichting en de daglichtachtige kleur is dit type verlichting minder vermoeiend voor de ogen dan andere systemen.
De dynamische bochtenverlichting PDLS laat de koplampen afhankelijk van de stuurinslag en de rijsnelheid in de bocht meezwenken.
In de 911 Turbo S modellen zijn de ledkoplampen met PDLS+ gecombineerd. Naast alle functies die het PDLS biedt, beschikt PDLS+ bovendien over een grootlichtassistent. Deze wordt boven de 60 km/h ingeschakeld en herkent de verlichting van vooruitrijdende en tegemoetkomende auto’s. Zo kan de grootlichtassistent de reikwijdte van de lichtbundel individueel aan de situatie aanpassen en traploos schakelen tussen dim- en grootlicht.
Voor ons net zo belangrijk als goede rijprestaties: goede remprestaties. Bij de 911 Turbo modellen beschikken de remmen over rood gespoten vaste aluminium monobloc ...
Voor ons net zo belangrijk als goede rijprestaties: goede remprestaties. Bij de 911 Turbo modellen beschikken de remmen over rood gespoten vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers voor en met 4 zuigers achter. De diameter van de remschijven: voor en achter 380 mm.
Er worden eendelige remzadels van het gesloten type toegepast. De voordelen: een hogere stijfheid, een beter drukpuntgedrag, ook bij extreme belasting, en een lager gewicht. De pedaalweg is kort, het drukpunt exact. De remschijven zijn geperforeerd voor meer remvermogen bij natte wegomstandigheden.
Standaard in de 911 Turbo S modellen: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). De geperforeerde keramische remschijven hebben een diameter van 410 mm voor en 390 mm achter, waardoor ze nog betere remprestaties garanderen.
Door de toegepaste geel gespoten vaste aluminium monobloc remzadels met 6 zuigers op de vooras en vrijwel identieke remzadels met 4 zuigers achter levert het systeem bij het afremmen een zeer hoge en vooral constante remdruk.
Doorslaggevend voordeel van het keramische remsysteem is het extreem lage gewicht van de remschijven: ze wegen ongeveer de helft van conventionele gietijzeren remschijven van een vergelijkbaar type en formaat. Dat betekent een verlaging van de onafgeveerde en roterende massa. Het resultaat: een betere wegligging en meer rijcomfort, vooral op ongelijkmatig wegdek. Ook de souplesse en de handling van de auto nemen daarbij toe.
De innovatieve carrosseriestructuur van de 911 Turbo modellen voldoet aan 2 constructierelevante eisen. Ten eerste een hoge rijdynamiek door een extreem stijve ...
De innovatieve carrosseriestructuur van de 911 Turbo modellen voldoet aan 2 constructierelevante eisen. Ten eerste een hoge rijdynamiek door een extreem stijve carrosserie. Ten tweede een lager voertuiggewicht, vooral dankzij een slimme lichtgewicht constructie.
Door de toepassing van innovatieve verbindingstechnieken kunnen specifieke materialen precies daar worden ingezet waar ze ook nodig zijn. Daarom hebben wij voor de carrosseriestructuur staalsoorten gebruikt die zelfs bij dunwandige toepassing een hoge stijfheid bieden. Daarnaast is op grote schaal aluminium en magnesium toegepast, bijvoorbeeld voor het dak, de bodemplaat, de portieren, de motorkap en de bagageruimteklep.
Bovendien zijn de steunen van het dashboard en de middenconsole van het bijzonder lichte materiaal magnesium gemaakt. De hoge materiaalefficiëntie zorgt voor een lager gewicht en daarmee voor een lager brandstofverbruik.
De fullsize airbags voor bestuurder en bijrijder worden afhankelijk van de ernst en aard van het ongeval in twee fasen geactiveerd. Bij een minder zware aanrijding ...
De fullsize airbags voor bestuurder en bijrijder worden afhankelijk van de ernst en aard van het ongeval in twee fasen geactiveerd. Bij een minder zware aanrijding wordt alleen de eerste fase geactiveerd om de inzittenden te beschermen.
Het Porsche Side Impact Protection System (POSIP) bestaat uit verstevigingsprofielen in de portieren voor aanrijdingen van opzij en 2 zijairbags per kant: de zijwangen van de stoelen zijn uitgerust met een thoraxairbag en in de portierpanelen is een hoofdairbag ondergebracht. Deze bieden een grote mate van veiligheid bij een aanrijding van opzij.
De vormgeving van het interieur past helemaal bij het exterieur. Niets leidt de aandacht af. Alles is gericht op de bestuurder. Doordachte techniek, een duidelijke ...
De vormgeving van het interieur past helemaal bij het exterieur. Niets leidt de aandacht af. Alles is gericht op de bestuurder. Doordachte techniek, een duidelijke bedieningslogica. Bijvoorbeeld voor de gescheiden regelbare 2-zone airconditioning of de knop voor onderstelinstellingen. U hoeft niet lang in submenu’s te zoeken, maar u kunt zich op het wezenlijke concentreren: de weg.
De materialen in het interieur zijn hoogwaardig – en sportief. De 911 Turbo modellen zijn standaard voorzien van de lederuitrusting inclusief stoelen, dashboard, portierpanelen en zijbekleding. De dakhemel van de Coupé modellen is standaard bekleed met een materiaal dat zich in de autosport bewezen heeft: alcantara. De sierstrips voor dashboard, middenconsole en portierpanelen zijn bij de 911 Turbo S modellen van carbon.
Met bi-color-uitrustingen en speciale kleuren of materialen zoals carbon, aluminium en mahonie is er bovendien een grote keuze aan individualiseringsopties.
De volledig elektrisch verstelbare sportstoelen. De stoelhoogte, de schuine stand van de rugleuning en de schuine stand en diepte van het zitkussen kunnen ...
De stoelhoogte, de schuine stand van de rugleuning en de schuine stand en diepte van het zitkussen kunnen elektrisch worden versteld. Tel hierbij op de lengteverstelling en op vier manieren verstelbare lendensteun.
Het geïntegreerde Memory Pakket regelt de stand van beide buitenspiegels en alle stoelinstellingen aan bestuurderszijde, de instellingen van het stuurwiel, de verlichting, de ruitenwissers, de airconditioning, de portiervergrendeling, het PCM en het instrumentenpaneel.
De in de 911 Turbo S en in de 911 Turbo S Cabriolet tot de standaarduitrusting behorende adaptieve sportstoelen Plus bieden u sportief stevige zijwangen en optimale steun dankzij de extra schouderdelen.
Bovendien zijn de zijwangen van zitkussen en rugleuning individueel verstelbaar voor nog meer comfort tijdens lange ritten of voor optimale zijdelingse steun op bochtige wegen. Eveneens leverbaar: de geheugenfunctie voor alle stoelinstellingen (met uitzondering van de zijwangen) aan bestuurderszijde.
Naar keuze zijn zonder meerprijs de sportstoelen Plus met elektrische stoelhoogteverstelling en rugleuning en mechanische lengteverstelling leverbaar. De zijwangen van zitkussen en rugleuning voelen sportief stevig aan en bieden nog meer zijdelingse steun. Net als bij de adaptieve sportstoelen Plus is de schaal van de rugleuning uitgevoerd in zilvergrijs (911 Turbo modellen) of met leder bekleed (911 Turbo S modellen).
Als meeruitvoering leverbaar: de sportkuipstoelen met neerklapbare rugleuning, geïntegreerde thoraxairbag en handmatige lengteverstelling. De kuip is van glas- en koolstofvezelversterkte kunststof met een oppervlak van siercarbon.
De draaipunten van de rugleuning zijn hoog in de zijwangen aangebracht. Zo is de voor sportkuipstoelen karakteristieke zijdelingse steun ook bij de heup gegarandeerd.
Verrassend comfortabel voor een sportwagen: de zitplaatsen achterin. Het gedeelte erachter biedt nog extra bagageruimte. Dankzij de neerklapbare rugleuningen beschikken de 911 Turbo Coupé modellen achterin over 260 liter bagagecapaciteit. De 911 Turbo Cabriolet modellen beschikken over 160 liter bagagecapaciteit.
De voorbereiding voor kinderzitjes met een ISOFIX-bevestigingssysteem inclusief top tether is standaard op de zitplaatsen achterin. Tegen meerprijs is deze voorbereiding ook voor de bijrijdersstoel leverbaar, in combinatie met de mogelijkheid om de airbag buiten werking te stellen.
Naar keuze is voor alle stoelen zonder meerprijs een in drie standen instelbare stoelverwarming leverbaar. Deze verwarmt de zitting, de rugleuning en de zijwangen van de voorstoelen. In combinatie met de stoelverwarming kunnen de stoelen (met uitzondering van de sportkuipstoelen) tegen meerprijs ook worden voorzien van stoelventilatie. Door de actieve ventilatie van de geperforeerde middenbaan en rugleuning, en de passieve ventilatie van de zijwangen, wordt een luchtstroom gecreëerd. Deze zorgt ervoor dat u aangenaam en droog zit, zelfs als de temperaturen hoog oplopen.
* Bij deze optie komt het standaard Memory Pakket te vervallen.
** Op sportkuipstoelen mogen geen kinderzitjes worden geplaatst.
Het nieuwe GT-sportstuurwiel is elektrisch in lengte en hoogte verstelbaar en beschikt over een rijmodus-schakelaar met SPORT Response knop en 2 lichtmetalen ...
Het nieuwe GT-sportstuurwiel is elektrisch in lengte en hoogte verstelbaar en beschikt over een rijmodus-schakelaar met SPORT Response knop en 2 lichtmetalen schakelpaddles. Deze zijn achter de rechter- en de linkerstuurwielspaak geplaatst. Naar keuze is het stuurwiel leverbaar met multifunctietoetsen en -wieltjes voor de bediening van audio- en communicatiefuncties en de boordcomputer. De stuurwielkrans is dan via een toets op het stuurwiel ook verwarmbaar.
Standaard op alle modellen: de 2-zone automatische airconditioning met uitgebreid ventilatievlak en gescheiden temperatuurregeling voor bestuurder en passagier. Het ...
Standaard op alle modellen: de 2-zone automatische airconditioning met uitgebreid ventilatievlak en gescheiden temperatuurregeling voor bestuurder en passagier. Het fijnstoffilter met actieve koolstof houdt het interieur vrij van stofdeeltjes, pollen en geurtjes. De automatische klimaatregeling meet permanent de luchtkwaliteit, verlaagt de luchtvochtigheid en schakelt zo nodig van buitenlucht over op de recirculatiestand. Twee andere functies: bij lage omgevingstemperaturen zorgt het systeem ervoor dat de ruiten niet beslaan. Via een zonnesensor herkent en compenseert de airconditioning automatisch de gevolgen van invallend zonlicht voor bestuurder en passagier.
De adaptieve cruise control. De cruise control, de automatische snelheidsregeling, is standaard voor alle 911 Turbo modellen. Als meeruitvoering is de adaptieve ...
De cruise control, de automatische snelheidsregeling, is standaard voor alle 911 Turbo modellen. Als meeruitvoering is de adaptieve cruise control leverbaar. Het systeem regelt volledig zelfstandig de snelheid van uw 911 Turbo afhankelijk van de afstand tot de voorligger. Hiervoor bewaken radarsensoren aan de voorzijde het gebied voor uw voertuig. Wanneer u met een bepaalde vooraf ingestelde snelheid rijdt en u een voertuig dat met een lagere snelheid voor u rijdt nadert, past het systeem daarop de snelheid van uw voertuig aan door gas te minderen of licht te remmen. Net zo lang tot een van tevoren ingestelde afstand is bereikt.
Uw 911 Turbo houdt nu de afstand tot de voorligger aan. Als dit voertuig nog verder vertraagt, vermindert de adaptieve cruise control uw snelheid – tot stilstand.
Verder verhoogt het systeem de remparaatheid als een korter wordende afstand tot het voertuig voor u is herkend. Het systeem waarschuwt u bovendien met een akoestisch en een optisch signaal als het gevaar voor een botsing reëel wordt. Daarnaast wordt een korte remschok gegeven. Bij een herkende noodstop wordt een door de bestuurder begonnen remactie binnen bepaalde systeemgrenzen door remkrachtondersteuning versterkt.
De als meeruitvoering leverbare rijstrookwisselhulp bewaakt met behulp van radarsensoren het gebied achter het voertuig en de dode hoek. Vanaf een snelheid van 15 km/h waarschuwt het systeem de bestuurder door middel van een optisch signaal in de spiegeldriehoek voor voertuigen die van achteren naderen, of die zich in de dode hoek bevinden. Vooral op de snelweg zorgt de rijstrookwisselhulp voor meer comfort en veiligheid. Het systeem grijpt echter niet in de besturing in en laat zich op elk willekeurig moment ook uitschakelen.
De ParkAssistent voor en achter evenals de achteruitrijcamera zijn bij alle 911 Turbo modellen standaard. Het interval van de geluidssignalen duidt de afstand tot het obstakel aan. Er wordt gewaarschuwd door middel van geluidssignalen en een optische weergave op het centrale display. Met de achteruitrijcamera verloopt nauwkeurig achteruit inparkeren en manoeuvreren stukken eenvoudiger door middel van de weergave in het PCM.
De snelheidslimietindicator werkt met een camera en informeert u op het display in het instrumentenpaneel en op het beeldscherm van het PCM over snelheidsbeperkingen, inhaalverboden en het einde van deze situaties.
U kunt de autosleutel in uw zak of tas laten: want zodra u de portiergreep beetpakt of de bagageruimte nadert, vraagt de als meeruitvoering leverbare Porsche Entry ...
U kunt de autosleutel in uw zak of tas laten: want zodra u de portiergreep beetpakt of de bagageruimte nadert, vraagt de als meeruitvoering leverbare Porsche Entry & Drive de toegangscode op die in de sleutel is opgeslagen. Is de code correct, dan wordt het portier of de bagageruimteklep ontgrendeld. De motor wordt gestart of afgezet met de elektrische contact-startschakelaar.
* Het Porsche Entry & Drive systeem maakt gebruik van state of the art technologie. Echter, Porsche kan niet volledig uitsluiten dat de draadloze encryptie-code van de sleutel wordt onderschept en gebruikt voor het openen of te stelen van het voertuig. Porsche is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen hiervan.
Het standaard BOSE® Surround Sound System is speciaal voor de 911 Turbo modellen ontwikkeld en is optimaal afgestemd op de specifieke interieurakoestiek van de ...
Het standaard BOSE® Surround Sound System is speciaal voor de 911 Turbo modellen ontwikkeld en is optimaal afgestemd op de specifieke interieurakoestiek van de auto.
12 luidsprekers. Een totaal vermogen van 555 W. Het resultaat: een indrukwekkende klankkwaliteit. De subwooferversterker is in de 911 Turbo modellen in de hoofdversterker geïntegreerd. Dit bespaart 6 kg gewicht. Elke afzonderlijke luidspreker van dit volactieve systeem kan optimaal aan het interieur van de auto worden aangepast. Hierdoor verandert uw 911 Turbo in een concertzaal. Een uiterst snelle.
De audioweergave is in stereokwaliteit – of desgewenst in surroundkwaliteit, dankzij de BOSE® Centerpoint® 2-technologie.
AudioPilot® Noise Compensation Technology, een door BOSE® gepatenteerde ruisonderdrukkingstechniek voor audiosystemen, meet met een microfoon voortdurend alle ruis in het interieur van de auto en past de muziekweergave automatisch aan, zodat de geluidsbeleving altijd hetzelfde is. In elke rijsituatie. In realtime.
Het resultaat is ernaar: een krachtige sound en een fascinerende ruimtelijke geluidsbeleving om u heen.
Een icoon uit Zuffenhausen ontmoet een icoon uit Berlijn. We hebben het over Burmester®, één van ‘s werelds grootste aanbieders van high-end geluidsapparatuur. De ...
Een icoon uit Zuffenhausen ontmoet een icoon uit Berlijn. We hebben het over Burmester®, één van ‘s werelds grootste aanbieders van high-end geluidsapparatuur. De kracht van het Burmester® High-End Surround Sound System zit hem in de vele kleine details – met slechts één doel: perfectie in geluidskwaliteit.
De cijfers geven alvast een indruk van het klankbeeld: 12 uitgangskanalen met een totaal vermogen van 821 W, 12 luid-sprekers inclusief een actieve subwoofer en een 300 W D-klasseversterker, een totaal membraanoppervlak van meer dan 1.340 cm² en een frequentiebereik van 35 Hz tot 20 kHz.
Hierbij maakt het Burmester® systeem gebruik van de gepatenteerde, perfect in de carrosserie geïntegreerde subwoofer. De toegepaste frequentiefiltertechniek werd afgeleid van de technologie die het merk inzet voor zijn home audio systemen. De analoge en digitale filters werden nauwkeurig gedefinieerd voor de specifieke inbouwplaats in de auto en tijdens lange luistersessies verder geperfectioneerd.
Voor onmiskenbaar fijne, zuivere en onvervormde hoge tonen worden elektrostatische tweeters (Air Motion Transformer, AMT) toegepast. Alle luidsprekerframes zijn daarbij exact op elkaar afgestemd en dat is ook waar ze de maximale basweergave, klankresolutie en impulsnauwkeurigheid aan danken. Het resultaat: een natuurlijke en substantiële ruimtelijke klankervaring, zelfs bij hoge volumes.
Het Porsche Communication Management (PCM) is uw bedieningsmodule voor audio- en communicatiefuncties en hoort tot de standaarduitrusting in alle modellen. Naast handbewegingen activeert een geïntegreerde nabijheidssensor het scherm om de relevante menu-inhoud weer te geven, die u vervolgens eenvoudig kunt bedienen met behulp van multi-touch gebaren.
Infotainment begint op het moment waarop u uw iPhone® aansluit en oplaadt of een andere audiobron naar keuze koppelt. U kunt de iPhone®-interface of de universele audio-ingang of AUX-ingang gebruiken. Voor uw persoonlijke muziekverzameling is de cd/dvd-speler aangevuld met een interne vaste schijf (‘jukebox’) en twee SD-kaartlezers. Zodra u een kaart met uw audiobestanden hebt ingestoken, kunt u deze afspelen met de muziekspeler in PCM.
Met mobiele-telefoonvoorbereiding kan automatisch een Bluetooth®-verbinding tot stand worden gebracht met mobiele telefoons die het Handsfree Profile (HFP) ondersteunen, zodat u uw mobiele telefoon opgeborgen kunt laten.
Meer informatie over de lokale beschikbaarheid van alle functies en diensten die hierboven of bij “Porsche Connect” vermeld staan is beschikbaar via de Porsche Car Configurator of uw Porsche dealer.
De Connect Plus module zorgt voor maximale connectiviteit in uw Porsche.
Deze beschikt over een LTE-telefoonmodule met simkaartlezer voor een hoog bedieningscomfort, optimale spraakkwaliteit en een Wi-Fi hotspot functie. Hiermee heeft u ook in de auto met apparaten met WLAN-functionaliteit zoals een laptop, tablet of smartphone toegang tot internet. Desgewenst ook tegelijkertijd.
Een smartphone-opbergruimte in de middenconsole schakelt het signaal van uw mobiele telefoon door naar de buitenantenne. Dit spaart de batterij van uw mobiele telefoon en zorgt voor een optimale telefoonontvangst. Tegelijkertijd kunt u uw smartphone aansluiten om de telefoon op te laden of media weer te geven.
Bovendien kunt u via de Connect Plus module gebruikmaken van talrijke Porsche Connect diensten. Daarmee laat u het multitasken over aan uw sportwagen en heeft u meer tijd voor het wezenlijke: het rijden in een Porsche.
Porsche Connect en de Connect Plus module bieden u toegang tot handige diensten, zoals realtime verkeersinformatie. Daarmee weet u al voordat u wegrijdt via welke route u het snelst op de plaats van bestemming arriveert. Tijdens het rijden wordt de route door een continue update van de verkeersinformatie geoptimaliseerd.
Op www.porsche.nl/connect vindt u meer informatie over de beschikbare diensten en apps.
Porsche Connect biedt naast slimme diensten nog 2 smartphone apps. Met Porsche Car Connect kunt u gegevens over uw auto opvragen en bepaalde functies van uw auto op afstand bedienen via uw smartphone of Apple Watch®. Een onderdeel hiervan is het Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) met diefstalherkenning. Met dit systeem kan een gestolen auto in grote delen van Europa worden gelokaliseerd.
De tweede app is de Porsche Connect App, waarmee u al voordat u instapt bestemmingen naar uw Porsche kunt overzenden. Zodra u uw smartphone met het PCM verbindt, worden uw bestemmingen in de auto weergegeven en kunt u deze direct als navigatiedoel gebruiken. Ook de agenda van uw smartphone wordt direct op het PCM weergegeven en hierin opgeslagen adressen kunnen als navigatiedoel worden overgenomen. Bovendien biedt de Porsche Connect App u dankzij de geïntegreerde muziekstreamingfunctie toegang tot miljoenen nummers.
Op www.porsche.com/connect vindt u meer informatie over de beschikbare diensten en apps.